Vytisknout

Spolupráce – komunikace – správa dokumentů. V současnosti je kladen důraz na maximální efektivitu v celém procesu stavebních zakázek. Veškeré činnosti jsou postaveny na snaze o co největší úsporu nákladů ve všech fázích cyklu stavební výroby. Tlak na snížení ceny čehokoliv je enormní pro všechny zúčastněné. Mnoho firem dnes uvažuje právě metodou „lean thinking“. Nachází úspory v dříve minoritních procesech a detailech.

Ať již se jedná o investora, projektanta, dodavatele, subdodavatele, tedy o jakéhokoliv účastníka stavebního procesu, všichni potřebují přesnou a efektivní komunikaci, jež může být jedním z vhodných článků velké mozaiky, která dohromady tvoří fungující firmu.

Podstatou 4Projects je vytvoření sdíleného virtuálního prostředí, v němž všichni členové projektového týmu sdílí dokumenty a informace. Ve 4Projects nejde o to, aby všichni dali ke sdílení všechny informace, které jsou výsledkem jejich práce nebo které mají uložené na vlastním disku. Možná by se dal 4Projects charakterizovat jako virtuální jednací místnost, kde se předkládají a samozřejmě sdílejí výkresy, poznámky, fotografie, zprávy, kde se nad dokumenty diskutuje, kde se přidělují úkoly. Taková komunikace může být velmi efektivní, protože je:

4Projects je ekonomický právě proto, že eliminuje některé náklady na vícepráce z důvodu pomalého zpracovávání dokumentace a její následné distribuce, nepochopení požadavků na dokumentaci a následnou chybnou implementaci. Zamezuje absenci kontroly nad procesem vytváření dokumentace nebo sledování stavby, kdy nedostupnost správných podkladů vede k nemožnosti reagovat na proces a činit adekvátní manažerská rozhodnutí. Důsledky chybné komunikace jsou asi noční můrou každého, kdo řídí projekty: náklady na opravy, chaos a nedůvěra mezi účastníky, korekce na poslední chvíli, penalizace za nesplněné termíny, náklady na vícepráce během stavby.

4Projects zlepšuje komunikaci

S 4Projects jako komunikační platformou mají všichni zúčastnění možnost eliminovat konflikty a přizpůsobit komunikační schéma svým potřebám. V dokumentu ke stažení si mohou přečíst konflikty, které jsou nejčastěji uváděny projektovými manažery (nejen u stavebních společností) jako primární chyby, a otázky vedoucí j jejich eliminaci. Nejen na tyto konflikty se 4Projects zaměřuje…

Vytvoření výkresové dokumentace je rychlejší a přesnější. Proces označení změn je jednoduchý stejně jako rychlá informace pro příslušné členy projekčního tým. Provedené změny lze zkontrolovat.

Zavedením online komunikace je zajištěna kontrola nad tím, kdo a jaké provádí změny, zda plní dohodnuté zadané úkoly či zda má k dispozici všechny potřebné podklady. Při kontrole vlastní stavby lze důležité procesy vyřizovat snadno již během práce v terénu, včetně organizování fotodokumentace a zadávání úkolů. S online přístupem jsou dokumenty neustále k dispozici kdekoliv s přístupem k internetu, s možností využívat mobilní aplikace 4Projects. Dokumenty k projektu jsou na jednom místě bezpečně uložené. Vždy v poslední revizi, snadno dostupné. Taková výkresová dokumentace se také velice snadno a levně předává – bez nutnosti tisku, kopírování či kompletování.

4Projetcs není nástroj, který vyřeší všechny problémy v komunikaci. Ani to není nástroj, který členy projektového týmu zbaví Outlooku, pevného disku, serveru nebo mobilního telefonu. Není náhradou za porady a schůzky. Může ale pomoci zefektivnit zmiňované procesy a zjednodušit pracovní život.

To je 4Projects – Keep it simple.

Původně britský 4Projects dnes nabízený významným americkým dodavatelem software pro stavebnictví Viewpoint Construction Software, byl časopisem Construction Computing prohlášen softwarem spolupráce pro rok 2013 i produktem roku. 4Project díky cloudovému řešení nabízí různým projektovým a konstrukčním týmům možnost přístupu, správy, distribuce, mark-upů a auditu výkresů, nabídek, poptávek, řešení problémů a správy dalších dokumentů. Je globálním poskytovatelem inovativních stavebních specifických softwarových řešení a služeb, které nabízejí dodavatelům rozličné nástroje nezbytné ke zlepšení ziskovosti, průhlednosti, kontroly rizik a k efektivní spolupráci celého týmu. Nabídka Viewpoint zahrnuje všechno podstatné od přípravných fází až po facility management a je dostupná z různých platforem, včetně cloudu, SaaS a dalších. Zázemí společnosti se nachází v oregonském Portlandu, v USA. Další pobočky pak sídlí v UK, Austrálii a Kanadě. Viewpoint se tak stává tím nejzajímavějším partnerem pro klienty z celého světa ve více než 28 zemích.

Společnost Callida, s.r.o. dodává již 24 let řešení pro řízení stavebních zakázek a tvorbu rozpočtů prostřednictvím vlastního systému euroCALC 3. Od roku 2012 je autorizovaným partnerem pro dodávku 4Projects na českém trhu a v českém jazyce. Mimo jiné se věnuje rozsáhlému projektu vzdělávání v oblasti oceňování stavebních prací v cyklu Akademie Callida akreditovaném Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Je členem Odborné rady BIM.

 

Více na www.4projects.cz, http://viewpoint.com